6 Şubat 2015 Cuma

Güncel Kore Dizisi Önerileri

  Bugünlerde hepimiz kore dizisi denen bu meretin kölesi olduk değil mi sevgili ballı kaymaklar. Maalesef öyle. Malesef diyorum halbuki dizi izlemek kötü bir şey mi? Yioo değil. Tabi benim gibi psikopatlaştıramadıklarımızdan olmadıysanız. Ben oldum siz olmayın! Ama diyorsanız ki "Bugünlerde canım da böle tatlı mı tuzlu mu tam anlayamadım ama bir kore dizisi çekiyor yav!" O zaman sizi böyle alayım da ağzınızın tadına tad gelsin.
*
*
KILL ME HEAL ME


  Ayıptır söylemesi bu yazar çakması kardeşiniz bir dizi paylaşım sitesinde çevirmenlik yapıyor. Tesadüf eseri de (tamam pek tesadüf değil. Ji Sung'un bu dizide başrol olduğunu duyunca, bir de Secret' daki başrol arkadaşıyla tekrar bir dizi çektiğini öğrenince bendeniz hemen bu dizinin çevirisini üstüne aldı. Nitekim Secret çokzel çok tatlı bir diziydi.) bu dizinin çevirmenliğine başlamış bulundum.


  Bir de artık tesadüf müdür rekabet amaçlı mıdır bilemiycim ama bu diziyle aynı temalı olan Hyde, Jekyll and Me (başrol : Hyun Bin) adlı dizi aynı sıralarda yayınlanmaya başladı. Bir de şaka gibi aynı gün aynı saatte yayınlanıyor. Ama işin garibi şu ki ben de dahil herkes Hyun Bin'in dizisinin daha iyi olmasını bekliyordu. (Bu arada kendisi daha askerden yeni dönmüş ve comeback dizisi olarak da bu diziyi seçmişti. Herkesin beklentisi yüksekti.) Amma velakin gelin görün ki her ne kadar Hyun Bin'in iyi oynadığını inkar etmesem de; Hyde, Jekyll and Me bana göre Kill Me'nin verdiği o tadı tam yakalayamadı ve gölgede kaldı. Ji Sung ve Hwang Jung Eum öyle iyi bir oyunculuk çıkarıyor ki bölümleri beklerken resmen acı çekiyorum. İzlerkenki halimi artık az buçuk gözünüzde canlandırmışsınızdır: Gülerken hengame yaratmamak için elini ağzına kapamış, orayı burayı yumruklayarak kendini dizginlemeye çalışan bir ezops. Hoş bir görüntü değil kısacası. O yüzden yalnız izlemeyi tercih etmek akıllıca olur.



  Komedi, romantizm, gizem ne arasan var bu dizide. Ama her şeyi boşverin de komedisi için izlenir bu dizi yav! Spoiler vermekten hiç hoşlaşmam ama konuyu kısaca özet geçecek olursam : sevgili Ji Sung' umuz çoklu kişilik hastalığı olan, zengin bir ailenin meşru olmayan varislerinden biri. Hwang Jung Eum ise sıradan bir psikiyatrist ve bu iki kişi bir şekilde karşılaşırlar ve aslında Ji Sung'un kişiliklerinden biriyle bağlantısı olduğu ve geçmişte kaderlerinin kesişmesini sağlayacak olaylar yaşandığı ortaya çıkar. Tabi diziyi konusuna bakıp izlemeye kalkarsanız sıkıcı olduğunu düşünebilirsiniz. Hatta kendinize diyebilirsiniz ki " Daha bu yaz psikiyatrist-hasta temalı olan It's Okay That's Love diye mikkemelin mükünde bir dizi seyretmiştik, yine mi bamya? " ama demeyin sakın öyle bir şey ve bu diziyi kesin izleyin sevgi pıtırcıkları.

HEART TO HEART


  Hohohoho gülme girdi birden. Bakınca aslında bunun da konusu benzermiş ya la. Burada farklı olarak kızımız hasta - dışarı çıkma fobisi var ve insanlarla iletişime geçmekte büyük zorluk çekiyor, biriyle konuşurken yüzü domates gibi kızarıyor. Doktorumuzla tanışması da sevdiği adama açılmak için hastalığından kurtulmak istemesiyle oluyor ama doktor bir şekilde ona yardımcı olmaktan ziyade kızın onu iyileştirdiğini farkediyor. Bunlarınki çok tatlı bir aşk ama pek masum değil -niahaha. Daha ilk birkaç bölümden şoklardayım yani. Komedi konusunda Kill Me kadar olmasa da kendi çapında güldürüyor ama romantizmi kesinlikle izlemeye değer. Karakterler çok orijinal ve başrollerin uyumu burada da mükemmel olmuş. 

  Bu iki dizi beni benden alan dizilerden. Beklemek öyle zor ki önce çıktığı gibi altyazısız, sonra ingilizce altyazılı, en son da tekrar türkçe altyazılı izliyorum ama üçünde de felaket eğleniyorum.

  Bu kısa tanıtım umarım yararlı olmuştur. Nice tanıtımlarda buluşmak üzere.

  


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder