5 Şubat 2015 Perşembe

Türk Usulü Kimbap

Hani poliseye dizi tanıtımı vardı bu tarif de nereden çıktı?
---
Deliliğime veriniz efenim :D
Sağım solum belli olmaz benim :P
---
Dürüst olmak gerekirse izlediğim iki dizi var onların bitmesini bekliyorum biter bitmez 
dizi tanıtımını da yapacağım sözüm söz ;)
---
Kimbap'a gelirsek... 
Bana midesiz diyebilirsiniz her şeyi yeme potansiyeline sahibim (haşlanmış sebzeler hariç
bi kokuyor onlar ne bileyim sevemedim onları küçüklüğümden beri...)
Ankara'da otuyorum demiştim değil mi? Bizim buralarda pek Asya mutfağı malzemeleri 
bulunmuyor ( Oha başkent bea nasıl olmaz?! valla yok...)
 Ya da ben bilmiyor olabilirim. Benim bildiğim bi Cepa'da var bide teeeee uzaklardaki
Mamak'taki Metro'da...
---
Geçen gün işte o uzaklardaki Metro'ya gittim orda kendimden geçtim zaten şunu alayım
bunu da alayım aaaa yosunnn kimbap yaparım lan ben neden olmasın benim neyim eksik?!
Gibi gibi tepkilerle bitirdim alışverişi...
Sonra internetteki tariflere baktım nasıl yapmışlar netmişler diye...
Türkler yaratıcı diye boşuna denmiyor adamlar asma yaprağı kullanmışlar yosun kokuyor diye
Cidden tebrik ediyorum merak da etmedim değil öle nasıl oluyor diye :D

---
Nasıl yaptığıma gelirsek:
Açıkçası ben hep göz kararı yaparım artan olur genelde onları da yerim bi güzel :D
Pirinçleri sıcak suya yatırdım üstüne bol tuz döktüm. Sonra arkadaş aradı dışarı çıktım.
Pirinçleri unuttum. Aradan iki gün geçti... ( cidden çok üşendim araya ders seçim günü felan girdi 
stresliydim baya pirinçler arada kaynadı gitti)
---
Bugün sabah kalkınca birden hatırladım pirinçleri suya yatırdıydım ben diye :D
Dedim daha da bozulmadan yapayım küçük teflon tenceremin içine döktüm pirinci
Sanırsam bir su bardağı kadardı pirinçler (davul gibi şiştikleri için tahmin edilmesi zor).
Sonrasında pirinçler pişerken havuçları uzun şeritler halinde kesmeye çalıştım ama 
ya havuçlar taze değildi ya da bıçak keskin değildi keserken elimde parçalanıp durdular
önemsemedim pek :D İki havucu kestim kırılanları da kütür kütür yedim...
Sosislerde sorun yoktu önce boylamasına yarıyorsunuz ikiye bölüyorsunuz sonra 
yine uzun uzun kesiyorsunuz. (Üç uzun sosis) Arkasından bu ikisini ayrı ayrı az yağda
şöle bi kızarttım hafifçe renkleri değişinceye dek.
Arkasından iki yumurta çırptım onu da tavaya döküp krebimsi pişirdim. Yine onuda şerit
halinde kestim. 
Bi de salatalık var kıtır kıtır ...
---
 Bunlar bi tarafta duruken 

---
Masada sarıverdim hemencecik =)


---
Yosunla yapan insanlar sürekli bu alta serilen bez midir nedir ondan bahsetmişler
O olmadan olmuyor demiş bazısı...
Dedim bu güne kadar sarmaları nasıl sardıysam öle yaparım ben... ( Birazcık da 
deli cesareti var bende)
Bide ilk başta yosunlardan korktum baya çünkü çıtır çıtırdı kırmadan nasıl sarıcam
önceden ıslatsam mı bilemedim.
İlk deneme olarak pilavı aldım ( ılıktı) yosunun ortasına koydum.
Zaten tam kıvamında olmuş lapa lapa yaydım onu iyicene yosunun her tarafını 
kapladım. Yosunda pilavı görünce salıverdi kendini tüm çıtırlığı kayboldu...
arkasından teker teker diğer malzemeleri aldım bir kenarına koydum 
sonra sardım. 
Üsteki fotoğraf gibi oldu...
Tam o sırada 2PM'den Go Crazy çalmaya başladı bitene kadar dans ettim
başında...
Sonra bunun gibi üç tane daha yaptım.
Kafama göre kalınlıkta kestim kenar kısımları da çirkin duruyordu yiyiverdim
onlarıda görüntüyü bozmasınlar diye :D
Sonunda böle bişi ortaya çıktı:

---
Fotoğraftaki kırmızı sos chili sosu...
Neden onu koydum...
Soya sosu sandım çünkü :D Koydum kaseye onu diyorum oo acılıymış da (?!)
soya sosuyla da mis gibi olacaklar...
Sonrasında fark ettim... 
:D 
Hepsi 'Go Crazy' yüzünden :D
Neyse soya sosumda var sonradan onu da koydum yanına 
Buraya yazarken yarısı bitti zaten inşallah akşama diğer aile fertlerine de kalır :D 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder