19 Ekim 2014 Pazar

Kitapkurdu sıfatına layık olmaya çalışmak...

Ah okumayı öyle özledim ki...
Bir gecede roman bitiren ben yaklaşık altı aydır eline bir kitap dahi almadı...
Bunu yazarken bile kendimi kınıyorum!
Sanırım yaklaşık iyi ay önce 'Ezops' bize dediki 'bookchallange' diye bişi var yapalım bizde.
Yaklaşık iki aydır liste yapmaya çalışıyorum sonunda bitti!!!
Tamamen alakasız ek istek:
Dün 'The Judge' filmini izledim deşhetti sonunda da şu şarkıyı çaldılar beni benden aldılar
yazıyı okurken bırakın şarkı size eşlik etsin ...


Bu meydan okumanın kısaca özeti:
Belirlenen kurallara uyan kitapları 3 ay içinde okuyunca puan kazanıyorsunuz.
Yarışma tarzında olunca insan hırs yapıyor.
Tek düze kitap okumaktansa çeşitli tarzlarda kitap okumuş oluyorsunuz.
Zekice hazırlanmış bir meydan okuma ;)
Gelelim puanlama sistemine ve seçtiğim kitaplara:
Not: Kitapları seçerken bir arkadaşımdan baya yardım aldım...
Çok teşekkür ederim :*
---
5 puan: O sevgili canın ne isterse 
Bunun için Sherlock Holmes 'Panik' kitabını seçtim. Yaklaşık bir yıl önce almıştım
kitabı bir türlü fırsatım olmadı.
Not: Bu kitabı hariç her kitabını okudum lütfen daha önceki yazımdan dolayı bana 
yalancı demeyin :P
---
5 puan: 150 sayfadan az 
Bu kitabı bulmak ne zormuş anacım ara ara bulamadım ...
En sonunda Jose Saramago'nun Bilinmeyen Adamın Öyküsü'nü seçtim.
---
10 puan: Kitabın adında bir renk geçiyor
Seni seçtim 'Kızıl Damga' (Nathaniel Hawthorne)!!! :D 
Kızıl da bir renk sayılır değil mi öyle olsun lütfen ! 
---
10 puan: Bir serinin ilk kitabı hariç diğerleri
Game Of Thrones'u bilmeyen yoktur heralde aramızda...
Dizisinden önce kitaplarını okuduğum için dizisini pek izleyemedim.
Ama son çıkan iki kitabı da okuyamamıştım. İyi oldu bahaneyle seriyi bitireyim.
George R.R. Martin'nin 8. kitabı 'Ejderhaların Dansı Kısım 1' diyorum.
---
15 puan: Herkesin okuduğu kitap
hmm...
Dost kitapevinde çok satanlar reyonundan genelde kitap almam...
Bir bakayım dedim ...
Beğenemedim nedense...
Can Yayınlarının en çok satan kitabı 'Aldatmak' Paulo Coelho'da karar kıldım.
---
15 puan: yasaklanmış bir kitap
bu kitabı henüz bulamadım...
Sanırım Ezops'tan kopya çekeceğim :D
---
20 puan: Türü kurgu olmayan
'Sol Ayağım' demek isterdim allahım o nasıl bir kitaptı...
Ah ah...
Okumak istediğim kitap yakın zamanda ölen Steve Jobs'ın hayatı. Walter Isaacson 
abimiz yazmış. Eleştirileri de fena değil okumaya değer...
---
20 puan: Esas mesleği yazarlık olmayan birinin kitabı
Bu puanlama sistemini anlamaya çalışmayın beyniniz yanıyor bir süre sonradan...
Daha bir kaç tane daha var derin bir nefes alıp okumaya devam edin =)
Geçenlerde annem bir kitaptan bahsetti. Bir fizyoterapistin kitabından.
Metin Hara...
Kitabın adı Aşkın İstilası Yol..
İlgincime gitti deli gibi okuyasım var kitabı...
---
20 puan: Hiç görmediği bir ülkede olayların geçtiği bir kitap
E malum öğrenciyim fakiriz haliyle yurtdışına çıkamıyoruz...
(Ayıptır sölemesi bir Balkan gezisi bir de Kore gezisi bir de Kazakistan gezisi Batum'u da
 ülke dışından sayarsak aslında baya gezdim ben:P)
Biz öğrenciler için bu tarz kitap bulmak çok kolay =)
Guillaume Musso-Meleğin Çağrısı...
Romantik gerilim bayılırım ^.^
---
25 puan: 400 sayfadan uzun
Hey allam yarabbim...
Ara ara ara...
Sonunda buldum korku gerilim kitabı üstelik daha önce okumadığım ...
'Dracula' Bram Stoker
---
25 puan: Kitaptaki karakter ya da yazar senin isminde
Dananın zortladığı nokta...
Sonra karşıma 'Fülfül Büyüsü' adlı kitap çıktı çok garip değil mi ismi...
Ece İrem Dinç yazarın adı da...
Daha önce hiç duymamıştım bu yazarı bir şans vermek gerek...
---
30 puan: Sizin doğum yılınızda doğmuş ya da ölmüş bir yazarın kitabı
Hehehe bunu aramama gerek yoktu biricik arkadaşım önerdi hemen bir kitap.
Aslı Eke-Kösem Sultan
---
Böylelikle yasaklanmış kitap hariç listem tamamlandı.
Birazdan internetten sipariş vereceğim kitapları orjinal almaya karar verdim.
Normalde Türk yazarlarının kitaplarını orjinal, yabancı yazarları ise korsan alırdım :P
Sonra doğru düzgün kütüphane oluşturmaya karar verdim.
Bu yüzden emeğe saygı korsana hayır!!!
Bol okumalı günler dilerim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder