5 Ekim 2014 Pazar

Hayatım olmuş dizi...

Sonunda benimde merakla beklediğim kısım geldi...

Polisiye dizi tanıtımı...İrit usülü...
---
Tekrardan hatırlatmak gerekirse 'Arka Sokaklar' tarzında bir polisiye diziden
bahsetmeyeceğim. Zamanında Türk dizisi izledim elbet ama bir kez yabancı dizilerin
tadını aldığınızda onların bağımlısı oluyorsunuz. Şimdiki Türk dizileri peh...
Ah birde ben öle sıradan poliseyelerden de pek hoşlanmıyorum...
Küçükken TRT1'de  'Kanıt Peşinde' adlı dizi vardı hastasıydım. Genetik mühendisi oğlana tapıyordum
çünkü :P

Hatta onun yüzünden uzun bir süre 'Büyünce ne olacaksın?' sorusuna 'genetik mühendisi polisi'
diye cevap vermişimdir...
Ama bu tür klasik dizilerin sanırım benim için modası geçti.
Daha farklı karmaşık senaryolar arıyorum.

---
O zaman ilk tanıtacağım dizi favorilerimden birisi...
Sıralama yapmayı sevmiyorum birazdan anlatacağım diziler benim için aynı sırada hepsi
bir numaralı dizim :D
---
Lie To Me'yle başlamak istiyorum.

Bu dizi aslında bir kitaptan esinlenmiş.
Paul Ekman'nın 'Ne düşündüğünü biliyorum' adlı kitabından.
Kişisel gelişim tarzı bir kitaptan polisiye dizi çıkarmaları ilginç...
Dürüst olmak gerekirse kitabı zorla okudum. Hep aynı örnek üzerinden
hep aynı şeyi açıklıyor. Ama yine de faydalı oluyor. İnsanları konuşurken
daha çok gözlemleye başlıyorsunuz. Eğer kişisel gelişim kitabı seviyorsanız mutlaka okuyunuz.
Diziye geri dönersek  Dr.Lightman (Tim Roth abimiz oynuyor deli gibi İngiliz aksanıyla
konuşuyor off ki ne off...) adında kendini insanların davranışlarını incelemeye adamış birisi var.
Bu kişi bir ekip kurarak insanların yalanlarını ortaya çıkaran bir şirket kuruyor. Ve bu şirkete her gün
binbir çeşit insan uğruyor. 3 sezoncuk zaten sıkılmadan izliyorsunuz. Ve izlerken dikkatli olun.
Paranoyaklaşabiliyorsunuz. Farketmeden normal hayatınızda arkadaşlarınız davranışlarını
gözlemliyorsunuz. Şüpheliniyorsunuz. Yalan mı söyledi? Hmm bu hareketi yaptığına göre
demek ki sevmiyor gibi gibi düşüncülere kapılıyorsunuz. Aman dikkat :D
---
Bir diğer dizi tabiki de aynı tarzda olan 'Whitecollar'

Vuhuu... Adamım...
Sanırım bu iki kelimeden neden izlediğimi anlamışsınızdır :P
Yok yok burda da eski bir dolandırıcının onu hapse attıran bir polisle birlikte çalışmasını
izliyoruz. Tipler cuk diye oturmuş. Dolandırıcımız yakışıklı mı yakışıklı aşırı derece çapkın
aynı zamanda kibar... Ah ah...
Yine aynı şekilde Lie To Me de olduğu gibi burda da dolandırıcımız çok zeki olduğundan
insanları okuyabiliyor. Bu yüzden işinin en iyisi.
Sanırım yazıya ara vericem...
Gidip bir daha izleyesim geldi diziyi...
Ah polisi boşverelim o da komik ve zeki adamdır ama diziye renk katan asıl kişi bence
Mozzie...

Sevimli keltoşum :D
Şuan için 6 sezonluk bir dizi daha da devam edecek inşallah!
---
Şimdi sıra geldi biraz dramımsı dizime...
(valla ben afedersiniz ota boka ağlarım bu dizi beni öldürdü...)
The Mentalist...
(Gülüşünü yerim ya <3 )
Süper zeka bir adam insanları çok iyi gözlemleyip okuyabildiğinden bunu işe döküyor
şov programlarına çıkıyor zihin okuma şovları yapıyor. Ve bir gün halkın 'Red John' adını
taktığı seri katile kafa tutuyor ve bu hayatının en büyük pişmanlığı oluyor.
Bu hatası yüzünden karısını ve kızını kaybediyor...
Ve Red John'u yakalamak için polisle birlikte çalışmaya başlıyor.
Sadece Red John'a odaklanmıyorlar tabiki önlerine gelen her davayı çözüyorlar. ( Maşallah
tü tü tü nazar değmesin)
Adamımın şuan 7 sezonluk dizisi oldu daha da devam ediyor şeker gibi =))
Şeker diyince arabası aklıma geldi allahım bayılıyorum mavi mavi...

Zaten bi onun arabası bi de Supernatural'daki impala <3
---
Vuuuu sırada yakışıklı seri katilimizin dizisindeyiz...
Kendisi tam bir canavar ama normal hayatta adli tıp polisi...
Resmen çift kişilikli...
Böyle bilgisayar ekranından içeri girip sarılıp onu tedavi etmek istiyorsunuz...
Bence hangi diziden bahsettiğimi anlamış olmanız lazım çünkü ünlü bir dizi :D
Duymadıysanız da çok ayıp... çok çok ayıp hemen oturup izlemeye başlayın!
Dexter'dan bahsediyorum...
Lisede hastasıydım. Manyak bir final yaparak hiçbir zaman unutamayacağım
diziler arasına girdi.
8 sezon izlemezseniz üzülürsünüz...
Tam bir psikopat :D


---
Polisiye demişken Sherlock olmadan olmaz...
Kitaplarını okudum...
Filmlerini izledim...
Tamamen fanıyım Sherlock'un...
Dizisi ise...
Tanrım yeminle insanları meraktan çatlatıyorlar...
3'er bölümlük sezon mu olur ya...
Yap bi sezonu 21 bölüm...
Doya doya izleyelim...
Şuan tam olarak 3 sezondan oluşuyor ama toplamda 9 bölümü var.
Başa sarıp sarıp izliyorsunuz.
Sherlock diyince hepinizin aklında bir şeyler canlanmıştır fazla uzatmadan
geçiyorum bir başka dizime...


---
Person of Interest'de iyidir severim baya... Biraz klasik kaçıyor sankim ama
adamın herkesi bilgisayarı kullanarak bulması felan biraz ilginç...
Şöyle bir bakın derim bu dizi için sizi zorlamayacağım :D
---
Vuuu az kalsın beni gülmekten öldüren bazen de ağlamaktan mahveden
dizimi söylemeyi unutuyordum...
LEVERAGE!!!

Bu dizide robin hood'çuluk oynayan suçlular göreceksiniz.
Hepsi birbirinden deli...
Ve bunları bir arada tutmaya çalışan bir dahi...
Bu sefer gerçekten yazının başından kalkıyorum
gidip tekrar bir kaç bölüm izleyeceğim...
Sanırım bu diziyi ilerleyen yazılarımda tek anlatacağım
her bir karakteri tanıtmak istiyorum çünkü :D
---
Sanırım bu liste daha da uzayıp gidecek ...
Fringe diyorum son olarak...

Akıl hastası bir doktor ve onun suçlu oğluyla ( Peter'cığıma laf yok aslında çok iyi birisidir babası gibi süper
zekadır ama delilik sınırında değildir :D) birlikte esrarengiz olayları
çözmeye çalışan bir polis...
Bütün dizi boyunca göreceğiniz mistik şeylerin bilimsel açıklamalarıyla beyniniz uçaçak ve
size mantıklı gelecek oha cidden benimle dalga geçiyorsun değil mi nasıl yani? diye sürekli
sorgulayacaksınız. :D
Bu dizi baya fantastik bombastik...

şarkıyla hiçbir alakası yok ne zaman fantastik desem aklıma bu şarkı geliyor :D
---
Herkes Koreli paylaşımlarda bulunuyor blogun ismi de yarı korece
e sen kore dizisi önermeyecek misin?
Elbette önereceğim hemi de iki tane :P
Her ikisi de fantastik (mmm mr lover lover...)
Bir tanesi vampirli...
Vampir bir savcımız var cool cool geziniyor ortalıkta...
UYARI:Eğer kore dizisi fanı iseniz burdaki tipleri beğenmeyebilirsiniz.
Ben daha çok karizmatiklerden hoşlanıyorum burdaki vampirin de kendine has
bir çekiciliği var :D
Efendim bu normal kore dizilerinden farklı olarak iki sezon...
Doya doya izlettiriyor kendini...
Ben çok beğendim umarım sizde beğenirsiniz...
PS: Aşk yok be ablacım bu dizide... Valla bir tek O eksik onun haricinde
cidden iyi dizi... Bu diziyi bitirmeye çalıştığımdan dolayı gecikti bu yazı yoksaaa
çoktan yayınlamıştım.
PS2: Diziye vakit ayıramadım okulum açıldı eve giden gelen çok oldu yorgun
argın eve gelip saat daha 10larda yatınca fırsatım olmadı izlemeye... Yoksa cidden
sıkıcı değil dizi :D
Ehehehe dizinin adını vermemişim :D 미안 ;)
''Vampire Prosecutor''

Öbür dizi ise
hayaletleri görmeye başlayan bir polis ile alakalı.
Who Are You? (2013)


2PM deki favorim Wooyoung her zaman... (Moon-RoyalPirates-  ile ikinci sırada yer alıyor ilk sırada CNblue tayfası var tabisi...)
Dizideki eğer Wooyoung olsaydı herhalde bu diziyi ilk anlatırdım :D
Ama dizideki oyuncu Taecyeon -ki o da favori listemde...( Biraz aşağılarda kalıyor ama  keratanın gülüşüne
hastayım...)
PS: Aradığınız aşkı bu dizide bulabilirsiniz ;)
---
Daha bahsetmediğim bir sürü dizi var...
Şuan film şeridi gibi zihnimden geçiyorlar...
Ama bence şimdilik bu kadar yeter zaten anca bir iki aya hepsini izlersiniz...
Bitirince yorumlarınızı bekliyorum beğenmezsenizde söyleyin de bir dahakine
önerirken daha seçici olayım :D
İYİ BAYRAMLAR :*



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder