24 Ağustos 2017 Perşembe

Lee Sang Yoon'dan Seçmeler

Ne yapsa yakışıyor ne yapsa üstesinden geliyor denecek nadir insanlardan bu güzel insan. Büründüğü her rolün hakkını veriyor ve asla kendini tekrarlamıyor. Seçtiği roller de üzerine öyle güzel yakışıyor ki senaryo tercihinde gösterdiği nadidelik de irdelenmeden geçilecek gibi değil. Oyunculuğunu bu kadar geç keşfetmek üzüntü veriyor. Ne olurdu daha erken başlasaydı oyunculuğa ha! Nolurduğğğğğ!!!!!


ANGEL EYES


İzlediğim ilk dizisiydi. Başlarda pek sarmadı. Aslında sonlara doğru da sarmadı. Sanırsam 10. bölümde bıraktım. Ama neden bıraktım bir sor! Kadın başrol illallah ettiriyor da ondan. Yani Boys Over Flowers'ı bitirmiş olmam bile bir mucize bu kadın yüzünden. Halbuki dizi ne kadar ponçik ne kadar içten bir o kadar da güzel senaryolu ve Sangyoon'lu. Vıcık değil, konusu da ilginç. diyecek fazla söz yok bu dizi için. Nitekim çok hatırımda da kalmamış soğriii. Ama izleyin, izlettirin.

TWENTY AGAIN / SECOND TIME TWENTY YEARS OLD


Ahh... My meymun. Burada ikinci kez aşık oldum ona. ilk izlediğimde sevmiştim. Sonra dün içimden yeniden izlemek geldi. Bir günde bitirdim ve tekrar aşık oldum. İlk aşık oluşum bir sonraki bahsedeceğim On The Way To the Airport dizisinde olmuştu. Bunu ikinci kez izleyince roller arasında asfaltları ağlatan geçişine şahit olunca tekrar aşıkladım. Bakayım iyi mi yapmışım? Valla iyi yapmışım. Hem yetişkin dizisi hem de üniversite hayatını içermesiyle beni iki yönlü vurdu. Sıradan insanların hiç de sıradan olmayan düşünce şekli ve insanın insana saygı duymasındaki güzelliği bir kez daha gözüme soktu bu dizi. Gerçek hayatta hepimiz nasıl da çocuksu ve çirkiniz. Yüzüme bir tokat gibi fışkırtıldı bu sefillik yeniden. Mutlu son mu? Kişiye göre değişir. Benim için mutlu bir sondu. Her ne kadar açık uçlar kadar tiskindiğim bir şey olmasa da dünyada, bu dizi ucu biraz daha açık bitirilebilinirdi. Neden olmasındı? Ama böyle de güzeldi.

En sevdiğim ost'ları da şöyle bırakayım.


Roy Kim - You Don't Love Me


Jung Joonil - Fine Day


Yoo Sung Eun - Oh You Yeah You

ON THE WAY TO THE AIRPORT


Airport falan deyince uçaklı bir afiş bekliyor insan değil mi? Halbusi ki dizinin havaalanıyla olan tek bağlantısı kadın başrolümüzün hostes olması ve beyimizin zırtpırt yurt dışına gidecek kadar, bu kuyunun suyu nereden geliyor şeklinde akıllara zarar getirecek zenginliğiyle sınırlı kalıyor. Sahiden de bu dizide gerçekliğe en yakın olmayan kısım burasıydı. Adamın öyle pek matah da bir işi yoktu ancak canı kadını görmek isteyince soluğu Tayland' da alıyordu nasılsa. Hem de son dakika biletleriyle! Gel gelelim benim de dahil olduğum fakir kesimimiz bu lüksü asla kabul edemeyecek, içine sindiremeyecek ve diziyle alakasını kesecek raddeye bile gelebilirdi. Ancak dizide gerçekliğe uzak olan tek kısım bu değil. Başrollerimizin öyle kafa yapıları var ki, bknz: gerçekleşen bir olay sonucunda karşı tarafın göstereceği o ütopik tepkiyi adeta genel geçer insan tipinin verebileceği alelade bir tepki olarak düşünüp anında empati yapmak suretiyle zihin okumaları vb. sizi bu ütopik düşünce tarzının genel geçer olduğuna ikna edebilecek bir inandırıcılıkla davranıyorlar. Halbuki ikisi de yaygın insan tipinden o kadar uzaklar ki. Ve bu asla kötü bir şey değil -en azından bu dizi için- Kısacası absürt durumlara verdikleri olgun tepkilerin bende uyandırdığı yankı bambaşkaydı. Normal bir insanda gözlemleyemeyeceğiniz bu olgun tepkiler beni her iki karaktere de hayran bırakarak aşık etti. Kim Haneul her ne kadar yaşına taş çıkartan bir vücuda sahip olsa da Lee Sang Yoon'cuğumuzun yanında daha güzel bir çehre görmek istiyor insan. Öyle temiz öyle mis öyle çiçek gibi tazecik kıymetli bir tanecik ki insan hep kendi gibi güzel şeylerle beraber olsun istiyor o. Yine de bundan kötüsü de olabilirdi diyerek kendimizi avutuyor ve bu konuyu kapatıyoruz.

WHISPER


Bir gün bir Sangyoon temalı yeni bir dizi yeni bir Sangyoon. Burada kendisi iyi adam-turn to kötü adam-turn to iyi adam(neredeyse). Bunun da hakkını vermiş mi? Hıhı vermiş. Asla kumda oynamıyor asla kötü durmuyor. Bu dizide beni benden alan tek şey, hısımlarıyla olan güç savaşında her hamlelerini uygulamadan önce birbirlerine haber vermeleriydi. Hayır, her atacağın adımı neden söylüyorsun abe kazma. Hısmı da ondan keriz o da söylüyor. Kimse de demiyor ki biz neden her yaptığımızı gidip çatır çatır söylüyoruz. Sonuna kadar da böyle gitti. Tam kazanacak duruma geliyor biri, bir bakıyorsun yine gidip "Bu sefer ben kazanacağım bak sana bir tuzak kurdum muhaha!!!" diye haber veriyor, karşı taraf da "Tanrım senden razı olsun, böyle düşmanım olsun bin yaşasın!" deyip ona bir counter attack hazırlıyor ve bu böylece uzayıp gidiyor. E 16 bölüm gel de bunu izle şimdi. Gerçekten yapamadım. Halbuki Secret'dan sonra, gördüğüm en güzel enemy-turn-to-lover kadın-erkek ilişkisini yaşıyorlardı, ama... olmadı, tutunamadım. Belki günün birinde çok çaresiz kalır ve "yarım bıraktığım dizileri tekrar izliyorum günü" yaparsam devam ederim. Yine de imdb tutumuyla bir puan verecek olursam 6'dan düşük vermezdim. Gisel yani.

Sevgili Lee Sangyoon'cuğumuzun hiç yaşlanmamasını ve daha nice dizilerini görmek dileğiyle, esenlikle kalın sevgili yer elmaları.

Enjoy.


1 yorum:

  1. Listeme yeni yeni diziler ekledim! Ama Angel Eyes'dan emin değilim o kadından ben de pek hazzetmiyorum ㅋㅋㅋㅋ

    YanıtlaSil