25 Ağustos 2017 Cuma

Danger! K-Pop Giremez!

Bugün tüm hayatımı sorguladığım o olağan günlerden bir gün. Kendimi ve çevremdekileri, hayatımı ve gidişatını. Böyle zamanlarda odamda karanlıkta oturup sessizce tavanı seyretmek birinci etkinliğim olsa da, bazen kendime kendimle eziyet etmektense müzik dinleyerek yürüyüş yapmayı tercih ettiğim zamanlar olur. İşte bugün de böyle yaptım. Ben bir K-Pop aşığı değilim, hatta belki nefret ediyor bile olabilirim ya da anlamıyorum belki de. Koreceyi öğrenmeden önce her şarkının anlamına bakar öyle dinlerdim. Açıkçası bir şarkının söylemek istedikleri bana göre çok önemli, yani sözleri ama o disco müziği değil. Bu yüzden belki de K-Pop'u anlayamıyorum ama dinleyenlere de tabi saygı duyuyorum (bir psikopat derecesinde değillerse tabi ki, yani Oppa!! Oppa!! diye geberiyor, Oppasının don rengine kadar biliyorlarsa bu normal değil. Üzgünüm...) Benim düşünceme göre K-Pop'ta anlam yok, his yok, duygu yok!! Eğer ki hayat bana güzel, 신나게 춤만 추자!! (o zaman dens!) diyorsanız o başka tabi. Peki şimdi bana şunu sorabilirsiniz, ben Korece bilmiyorum, anlamını nasıl anlicam hacı? Merak etmeyin, önereceğim şarkıları anlamak için dil bilmeniz değil hissetmeniz yeter. Korece bilmediğim zamanla şu zaman arasında şarkılardan aldığım tat farklı değil. Dinlediğinizde siz de anlayacaksınız. ^^

Neyse... Peki ben ne dinliyorum. Benim dinlediğim tarz Kore'de K-Indie olarak geçiyor, bunun yanısıra bazen damardan denebilen Ballad'lar, K-Rock da var. Hadi o zaman, loş bir odaya gidiniz, kulaklığınızı takıp, önerdiğim şarkıları teker teker dinleyiniz. Zira seansımız bittiğinde uyumak isteyeceksiniz, ama sıkılmaktan değil hafiflikten...

못 - 헛되었어

담소네공방 - 사람들은 왜

노리플라이 - 여정

자우림- 스물다섯, 스물하나

요조 - 보는 사람

장희원 - 나무에 걸린 물고기

홍재목 - Snowdrop

젊은이 - 걸어도 걸어도

조정희 - Waltz for S.P

문문 - ROACH

젊은이 - 떠나

이나래 - like a star

도마 - 이유도 없이 나는 섬으로 가네

Bu şarkılar kalbinizi avcuna alıp önce sıkıp acıtan sonra üzülüp okşayıp yine de sizi sizin kadar anlayan şarkılardı. Yaklaşık bir saatinizi verdikten sonra dinlediğiniz bu güzellikler umarım beni teselli ettiği kadar size de yaramıştır. Ah içim çürüdü mü dediniz yoksa?? Napalım ben hayatının büyük çoğunluğunda depresif bi insandım. Ama merak etmeyin eğer bu yazım beğenilirse aşık olanlar, olmak isteyenler ve ya havalar güzel deyip mavi gökyüzünün bile mutlu ettiği o sevgi pıtırcıklarına da bir liste yapacağım.

Neyse bu karmaşık duygularla sizi baş başa bırakıyorum. Şimdi gözleri kapatıp rüyalar kurmanın tam zamanıdır.

또 봅시다!





3 yorum:

  1. Ommaya!! Hep beklediğim yazı <3 Baştan sona dinleyeceğim hepsini. 역시 mickyssi farkı. Bilmediğim dünyalara götürüyor beni. Sonraki yazıyı en çok ben bekliyorum. 제발!

    YanıtlaSil
  2. Senin önerinle sevmediğim bir şarkı yok! Eminim bunları da çok seveceğim. Diğer yazılarını da bekliyorum 빨리 빨리!♡♡

    YanıtlaSil